MOMENTEEL BIJ ONS UITVERKOCHT

Drive de verrassende waarheid over wat ons motiveert , Daniel H. Pink

Artikelnummer: 9789047009672
Artikel 9 van 72
€ 7,00

U kunt dit artikel momenteel bij onze partner bestellen.

BESTEL HIER

 

Drive 12e druk is een boek van Daniel H. Pink uitgegeven bij Business Contact. ISBN 9789047009672 

Heel lang werd alom aangenomen dat je mensen het best kunt motiveren met een materiële beloning, zoals een geldbonus. Niet waar, zegt Daniel H. Pink. Hij betoogt dat het geheim van beter presteren en meer voldoening ligt in de menselijke behoefte regisseur te zijn van ons eigen leven, nieuwe dingen te leren en goed te doen.Gebaseerd op vijftig jaar wetenschappelijk onderzoek naar menselijk gedrag en motivatie onthult Pink de mismatch tussen wat de wetenschap weet en wat het bedrijfsleven doet. Hij bestudeert de drie elementen van echte motivatie – autonomie, meesterschap en een hoger doel – en komt met slimme en verrassende oplossingen om mensen beter te laten presteren. Het boek stond jarenlang in de bestsellerlijst van The New York Times en werd vertaald in meer dan 30 talen. In Nederland en België zijn er al meer dan 10.000 exemplaren verkocht. Verplichte kost dus voor iedereen die wil weten wat mensen écht motiveert.

MENINGEN: De auteur gaat ervan uit dat er drie soorten factoren zijn die de mens aanzetten tot gedrag ('drives'): biologische (eten, drinken en seks), extrinsieke (straffen en belonen) en intrinsieke. In dit studieboek concludeert hij dat het belonen en bestraffen van (on)gewenst gedrag niet altijd werkt. En dat intrinsieke drives, het resultaat van sociaal-economische evolutie, bepaald worden door drie wilselementen: autonomie (zelfbeschikking en controle over de omgeving), meesterschap (de onderzoeksdrang om iets of iemand te verbeteren) en zingeving (behoren tot een gemeenschap). Voor de analyse gebruikt hij bekende experimenten en hedendaagse sociaal-economische voorbeelden uit de Verenigde Staten. Zijn conclusies sluiten aan bij de motivatietheorie van Deci & Ryan (cognitieve evaluatietheorie) en van Csikszentmihalyi (flow). Ook de bevindingen met de HR-methode ROWE (Result Only Work Environment) ondersteunen zijn conclusies. Op grond daarvan geeft hij tips aan managers om mensen beter gemotiveerd te maken. Bij het lezen van deze bijzondere kijk op motivatie denk je soms: wat stond er in het Engels? Met een verklarende woordenlijst en literatuurverwijzingen in eindnoten. Hbo-niveau.

Drs. J.J.M. van der Heijden

Gewicht
0,406 Kg

Uit jaar:
2010-2016

Vertaald door:
Vanja Walsmit

Oorsponkelijke titel
Drive, The Surprising Truth About What Motivates Us

Aantal pagina's
237

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss