MOMENTEEL BIJ ONS UITVERKOCHT

Business bibliotheek - Krijgskunde en ondernemingsstrategie voorheen 'Krijgen is een kunst' , Robert G. Ogilvie Serie: Business Bibliotheek

Artikelnummer: 9789025419844 / 9025419844
Artikel 41 van 63
€ 11,50
Het artikel is uitverkocht.


Momenteel helaas uitverkocht, via onze partner kunt u nog wel bestellen via deze link

 

Business bibliotheek - Krijgskunde en ondernemingsstrategie 1e druk is een boek van Robert G. Ogilvie uitgegeven bij Business Contact. ISBN 9789025419844 

Directeuren, managers, bedrijfsplanners en marketing-managers hebben vaak behoefte aan concepten, denkkaders en voorbeelden van inspirerende uitgangspunten voor het kiezen van hun strategieën. De parallel met de krijgskunde kan daarbij veel vruchtbare ideeën opleveren voor het ondernemingsbeleid, niet in het minst vanwege de efficiëntie waarmee een militaire 'manager' zijn doelen in een onverbiddelijke omgeving en onder de grootste druk moet bereiken. Ook in het bedrijfsleven is dit een actueel kenmerk, omdat conflicten tussen ondernemingen steeds manifester worden. Onderlinge concurrentiestrijd, zelfs op wereldwijde schaal, is momenteel aan de orde van de dag. Ogilvie laat zien hoe het krijgskundige gedachtengoed zich in de moderne organisatie laat toepassen.
Robert G. Ogilvie is een ervaren marketing deskundige en strategie-adviseur, die de militaire wetenschap intensief heeft bestudeerd. Naast zijn advies-activiteiten publiceert hij regelmatig artikelen, onder ander in FEM.

MENINGEN: In zijn boek richt Robert Ogilvie zich op de strategie van het bedrijf. Hij legt verband tussen krijgskunde en beleid binnen de onderneming. Zijn boodschap luidt dat er sprake is van competitie en dus ook van 'strijd'. Met dit boek probeert de schrijver de ondernemer te leren hoe hij 'in de aanval' kan gaan middels strategische beginselen, strategie en tactiek, planningsproces, de morele factor, leiderschap en strategische acties en doelen. Ogilvies betoog snijdt zeker hout; te velen wachten lijdzaam af tot zij het onderspit delven in een hevige concurrentiestrijd. De auteur gaat in op de actualiteit met zeer veel praktische aspecten en duidelijke voorbeelden. De invalshoeken zijn verrassend en zeer bruikbaar. Daarbij is het omvangrijke werk prettig en toegankelijk geschreven. Een prima boek voor een grotere doelgroep van middelgrote en grotere ondernemers.

R.J. Blom

Gewicht
0,559 Kg

Uit jaar:
2004

Uitvoering:
Paperback

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Studio Jan de Boer

Omslagillustratie:
detail Napoleon van Horace Vernet, Bastille de Wagram, le 6 julliet 1809, 1835-36, Château de Versailles

Aantal pagina's
373

NUR/NUGI
801, 802

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss