Via partner

Ondernemen / 2e editie Auteur: Ronald Mulder

Artikelnummer: 9789043018777
Artikel 59 van 80
€ 14,00

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

Ondernemen / 2e editie is een boek van Ronald Mulder uitgegeven bij Pearson Benelux B.V.. ISBN 9789043018777

Ondernemen gaat over naar buiten kijken, kansen zien, risico's overzien en g n. Ondernemen is leuk en bovenal is het te leren. En ondernemen kan in een eigen bedrijf, maar ook binnen een bestaande organisatie profit of non-profit.

Dit boek brengt de kunst van het ondernemen dichterbij. Met het ondernemingsplan als leidraad en door middel van reflectievragen ontwikkel je ondernemerscompetenties en je eigen visie over ondernemen. Aan het eind van elk hoofdstuk wordt de behandelde theorie concreet gemaakt aan de hand van een doorlopende case en een aantal kleinere cases over succesvolle lokale ondernemingen.

Nieuw in deze tweede editie zijn de hoofdstukken over pionieren en het ontwikkelen van je eigen marketingfilosofie. De overige hoofdstukken zijn geactualiseerd en bevatten nieuwe cases.

Het boek is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs die willen kennismaken met ondernemerschap, maar het is ook geschikt voor de (startende) ondernemer. Na het lezen van het boek ben je ondernemer of op zijn minst ondernemender.

Op www.pearsoneducation.nl/mulder zijn onder meer video's van pitches en oefenvragen te vinden. Voor docenten zijn Powerpoints en een handleiding beschikbaar.

Ronald Mulder (Voorburg, 1965) en Ritzo ten Cate (Assen, 1977) zijn de oprichters van het bedrijf De Ondernemers BV. Ze zijn experts in het bedenken, ontwikkelen en naar de markt brengen van nieuwe producten, diensten en concepten.

MENINGEN: De eerste editie van dit boek viel in 2005 op doordat het specifiek ging over 'leren vernieuwend ondernemen' in de zin van 'nieuwe kansen zien en daarop inspelen'. Anno 2011 is 'vernieuwen' een van de aspecten van ondernemen. Deze herziene editie is niet langer bedoeld als handleiding voor het maken van een ondernemingsplan, maar meer als elementair overall-beeld van waar het bij ondernemen om gaat en op aankomt. De eerste drie hoofdstukken bakenen het onderwerp af: wat is ondernemen, hoe ziet een ondernemer eruit. De volgende vier hoofdstukken helpen je om na te denken over de start van je bedrijf. Daarna aandacht voor marketing en sales. Draait je bedrijf, dan komen de laatste vier hoofdstukken van pas: adviezen over rechtsvorm, personeel & organisatie, financien en boekhouden en tips om te overleven. De plezierig lezende teksten zijn aantrekkelijk kort en veelal to-the-point. De hoofdstukken hebben een standaardindeling, met naast theorie ook praktijkillustraties en reflectievragen. Voor studenten en starters is dit boek aardig als eerste kennismaking.

C.M. Manni

Verplichte kost voor iedere jongere en oudere - startende - ondernemer.
Helder geschreven, geen droge kost. Bezorgt je inzicht en zet je aan tot werken aan een goed plan en oplossing.

De auteurs schrijven op basis van kennis en vanuit de praktijk en houden duidelijk rekening met ontwikkelingen op het terrein van ondernemen, zoals co-creatie en creëren van sociale waarde.

Aanrader.

Met heel veel plezier heb ik dit boek gelezen. Vernieuwend qua inhoud en sprankelend geschreven. Vooral de versies van het ondernemingsplan vind ik bruikbaar.
Wat de leerstof tot leven doet komen zijn de praktijkvoorbeelden. Leuk!

het is gewoon een schoolboek dat je moet gebruiken voor je vakken, niks speciaals maar ook niks slechts.

Gewicht
0,414 Kg

Uit jaar:
2011

Uitvoering:
Paperback

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Kok Korpershoek, Amsterdam

Vormgeving binnenwerk:
C)2 Premedia, Amersfoort

Aantal pagina's
224

NUR/NUGI
163

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss