Via partner

Tien beïnvloedingsvaardigheden , Jan Bijker

Artikelnummer: 9789058716651
Artikel 33 van 42
€ 9,00

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

Tien beïnvloedingsvaardigheden 3e druk is een boek van Jan Bijker uitgegeven bij Uitgeverij Thema. ISBN 9789058716651

Manager, adviseur, staffunctionaris, OR-lid: welke functie je ook hebt, je probeert maximale invloed uit te oefenen om je doelen te bereiken En daar zijn nogal wat manieren voor. Zo kun je bijvoorbeeld een ander overtuigen door met goede argumenten te komen, hem beïnvloeden door een aantrekkelijk toekomstbeeld te schetsen of door hem complimenten te geven. Dit boek beschrijft tien verschillende beïnvloedingsvaardigheden die je je eigen kunt maken en kunt leren toepassen. Beïnvloeden is geen kwestie van een trucje aanleren. Essentieel is dat je je gedragsvaardigheden op zo'n manier inzet dat ze passen bij je eigen persoonlijkheid en bij het doel dat je wilt bereiken. Tien beïnvloedingsvaardigheden leert je hoe je dat doet. Dit boek daagt je uit om: * je eigen talenten te ontdekken en anderen te beïnvloeden op een manier die bij je past * nieuwe, door jou nog niet gebruikte beïnvloedingsvaardigheden toe te passen * je beïnvloedingsgedrag aan te scherpen en te perfectioneren. In deze volledig herziene editie is de toepasbaarheid nog steeds uitgangspunt. Nieuw is de aandacht voor het beïnvloeden van jezelf: voor je een ander effectief kunt beïnvloeden moet je jezelf versterken. Je eigen potentieel benutten om anderen te beïnvloeden op een manier die bij jou past: als dat je ambitie is, is dit hét boek voor jou.

MENINGEN:De auteur, senior adviseur/trainer bij Schouten en Nelissen, beschrijft tien beïnvloedingsvaardigheden, die iedereen zich eigen kan maken. Daaraan voorafgaand wordt stilgestaan bij de uitgangspunten bij beïnvloeding, namelijk respect en vertrouwen. Vervolgens bespreekt de auteur de elementen die een rol spelen. Van daaruit wordt een beïnvloedingsmodel gepresenteerd, waarin je je eigen kracht als basis kan nemen. De tien beïnvloedingsvaardigheden komen dan aan bod: complimenteren, profileren, stelling nemen, argumenteren, luisteren samenvatten en doorvragen, de ander erbij betrekken, erkenning geven, een lonkend toekomstperspectief schetsen, aansluiten bij het belang van de ander, en het zetten van de eerste stap. Tot slot is er aandacht voor organisatiesensitiviteit, strategische keuzes maken, tips voor middenkadermanagement en voor adviseurs. Het boek eindigt met het beïnvloeden van jezelf. Het boek is helder geschreven, met veel voorbeelden en bruikbaar voor een brede doelgroep. In vergelijking met de eerste twee drukken: het hoofdstuk over jezelf beïnvloeden is nieuw.

Peter de Boer

Gewicht
0,18 Kg

Uit jaar:
2008-2018

Uitvoering:
Paperback

Vormgeving (Lay-out, Opmaak):
(Grafisch):Bariet Ten Brink, Meppel

Tekeningen van:
Roel Ottow, Apeldoorn

Aantal pagina's
108

NUR/NUGI
801

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss