Via partner

Academic Service economie en bedrijfskunde - Leiderschap bij verandering , John P. Kotter Serie: Academic Service Economie en bedrijfskunde

Artikelnummer: 9789052612317
Artikel 2 van 7
€ 6,00

Academic Service economie en bedrijfskunde - Leiderschap bij verandering 1e druk is een boek van John Kotter uitgegeven bij Boom Uitgevers Amsterdam. ISBN 9789052612317

Organisaties moeten leren inspelen op veranderingen. Daarbij is management onvoldoende, en leiderschap noodzakelijk. Acht fasen moeten worden doorlopen om een verandering succesvol te maken. Dit boek biedt een visie, maar tegelijkertijd een zeer praktisch verslag, een actieplan van 's werelds meest vooraanstaande expert op het gebied van leiderschap in organisaties. Het lezen van dit boek is als het doorbrengen van een werkdag met John Kotter van Harvard Business School.

MENINGEN: In het eerste deel van het boek worden acht fouten genoemd, die verantwoordelijk zijn voor het niet slagen van reorganisaties. Op basis daarvan beschrijft de auteur, verbonden aan de Harvard Business School, een achtfasenproces voor verandering. De fasen zijn: urgentiebesef vestigen, een leidende coalitie vormen, een visie en strategie ontwikkelen, de veranderingsvisie communiceren, een breed draagvlak voor verandering creëren (empowerment), kortetermijn-successen genereren, verbeteringen consolideren en nog meer verandering tot stand brengen, en de nieuwe benaderingen in de cultuur institutionaliseren. De eerste vier fasen dragen ertoe bij dat de verstarde status quo in beweging komt. In fasen vijf tot en met zeven worden veel nieuwe methoden van aanpak geïntroduceerd. Tijdens de laatste fase worden de veranderingen in de organisatiecultuur verankerd. Leiderschap is essentieel in elke fase. Het boek eindigt met een blik in de toekomst voor organisaties en een visie op leiderschap en levenslang leren. Het boek is interessant voor managers en professionals in organisatieverandering.
Peter de Boer

Op een heerlijk leesbare manier verwoord deze "Meester in t veranderen:" al die dingen die we als manager / directeuren vaak allemaal al weten maar waar we veel te weinig stilstaan bij het belang ervan. Door alle valkuilen en succesfactoren aan de hand van goede voorbeelden zichtbaar te maken, worden we ons weer eens bewust van hoe belangrijk de organisatie en de mensen om ons heen zijn voor het succesvol kunnen doorzetten van een veranderingstraject. Niet op de laatste plaats hangt succes af van je eigen "inzicht". Door dit boek te lezen vergroot menig persoon zijn inzicht, waarmee hij mensen om zich heen veel ellende kan besparen bij veranderingen. Een boek wat niet mag ontbreken op het bureau (niet in de kast) van mensen, belast met grote veranderprojecten!

Prima boek om te lezen. Het boek geeft wel goede inzichten en op hoofdlijnen denk ik goed te volgen, de werkelijkheid van tegenwoordig is denk ik wat weerbarstiger. Voor iedereen die te maken heeft met verandering of deze in gang wil zetten bied het boek wel hele goede handvatten.

Het boek is eenvoudig te lezen. John Kotter is in staat door eenvoudige voorbeelden duidelijk te maken waar het werkelijk om gaat. Het is een must voor iedereen die bezig is of gaat met een veranderings project, de kans van slagen van het project wordt velemalen vergroot. met een kleine verandering kan je de lessen van John ook in je dagelijkse leven toepassen. Lezen dus

Kotter's boek is practisch, realistisch en uitvoerbaar. Elke onderneming is onderhevig aan zowel interne als externe dynamiek. Kotter geeft de vertaalslag van theorie naar praktijk: Hoe verander ik niet alleen mijn eigen afdeling, maar hoe betrek ik de overige stakeholders in mijn veranderingen. Het boek is een must voor elke manager met verantwoordelijkheidsgevoel en toekomstvisie.

De pluspunten van dit boek vind ik: Overzichtelijk, Praktisch toepasbaar, Heldere boodschap
Maar wat ik jammer vind: Te theoretisch

Helder en prettig geschreven boek, waarin een zeer goede manier van veranderingen staat beschreven

Dit boek moet iedere leider die bezig is met veranderingen in zijn organisatie lezen en herlezen.

Geeft een zeer bruikbaar stappenplan voor het implementeren van een verbeteringsproject in een bedrijf of organisatie.

Prima boek, goede lesstof

Prettig boek om te lezen

praktisch geschreven, compact en overzichtelijk

interessant

Gewicht
0,425 Kg

Uit jaar:
1997-2007

Uitvoering:
Hardcover

Drukkerij
Krips BV, Meppel

Uitgever(Label):
Academic Service, Schoonhoven

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Mike Fender & Hyun Kounne

Omslagfoto:
Arte Wolfe/Tony Stone Images

Zetwerk:
Nederhof Produktie, Amsterdam

Vertaald door:
Carla Prins, Almere

Oorsponkelijke titel
Leading Change, Harvard Business School Press

Aantal pagina's
219 excl. Over de auteur

NUR/NUGI
NUGI 684 – bedrijfsleven algemeen, management en organisatie geen communicatievaardigheden of tijdbeheer (727)

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss