Via partner

De Dip Een boekje dat je leert wanneer je moet stoppen ( en wanneer je moet volhouden) , Seth Godin

Artikelnummer: 9789022993767
Artikel 11 van 126
€ 25,00

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

Alles wat de moeite waard is om te doen in het leven wordt gecontroleerd door De Dip. De start van elk nieuw project (of een nieuwe baan, hobby of bedrijf) is uitdagend en spannend. Maar meestal loop je gaandeweg tegen allerlei moeilijkheden aan die het minder leuk maken. Totdat je het absolute dieptepunt bereikt en alle plezier is verdwenen. Dan vraag je jezelf af of het al die moeite wel waard is. Misschien zit je slechts in een dip, een tijdelijke tegenslag waar je weer uitkomt als je maar doorzet. Maar misschien is het wel een cul-de-sac, een doodlopende weg waar je nooit uit gaat komen, hoe hard je het ook probeert.

Succesvolle mensen onderscheiden zich door onmiddellijk te stoppen als ze in een cul-de-sac belanden, terwijl ze gefocust en gemotiveerd blijven als het er echt toe doet. Seth Godin leert je in dit boek hoe je weet dat je slechts in een dip zit en hoe je deze overwint.

Dit boekje zal je helpen om een dip te herkennen die jouw aandacht, inzet en talenten verdient. Als dat zo is zal De Dip je inspireren om vol te houden. Zo niet, dan motiveert het je moed te vinden om te stoppen, zodat je ergens anders de beste in kunt worden.

Seth Godin is auteur van de internationale bestsellers Permission Marketing, All Marketers Are Liars, Purple Cow en andere titels. Hij was de oprichter en directeur van Yoyodyne – een vooruitstrevend interactief direct marketing bedrijf – dat in 1998 werd overgenomen door Yahoo! Zijn blog, www.sethgodin.com, is een van de populairste businessblogs ter wereld. Business Week noemde Seth Godin the Ultimate Entrepreneur for the Information Age.

MENINGEN: Echt een aanrader voor iedereen die in een dip zit bij iets wat hij probeert te bereiken, bijvoorbeeld een eigen bedrijf opzetten (maar ook een studie, een vrijwilligers project of ander doel kan). Dit boek maakt duidelijk waarom een dip juist goed is. Als er geen dip zou zijn zou iedereen de top bereiken. Veel mensen haken af zodra de dip komt, als je er door weet te komen kan je de top halen.
De volgende tip vond ik erg goed:
Maak de "wereld" waarin je nummer 1 wilt worden kleiner. Bijv. niet de beste tekstschrijver van de wereld worden maar de beste tekstschrijver in Nederland op het gebied van jongeren voor tijdschriften. En dit is toepasbaar voor alle doelen.
Het is wel een dun boekje en geen uitgebreide hulpgids om uit erg diepe dalen te komen. Voor een klein dipje die je irriteert vind ik het wel goed motiverend en daarna snap je ook goed waar die dip vandaan komt en waarom je erdoor heen moet.
Verder klopt het dat het boekje erg Amerikaans is, dit stoorde me echter niet. Op het gebied van ondernemen vind ik de Amerikaanse denkwijze wel vaker motiverend.

De dip is een lekker lezend boekje. Het geeft je makkelijk inzichtelijk de kennis die je nodig hebt om situaties te herkennen waarin je moet stoppen of wanneer je door moet zetten. Stoppen is niet falen, maar dan moet je wel strategisch stoppen. Het boek is simpel, maar doeltreffend.

Klein, goed leesbaar boek over de ondernemersdip. Bij het uitwerken van een idee krijg je te maken met een dip. Is dit niet het geval, dan is de kans om succesvol te worden kleiner. De instapdrempel voor concurrent is daarmee te laag, en daardoor wordt jij nooit de beste van de wereld. Een voorbeeld van een grote dip is Windows, hoe kan jij dat evenaren? Naast de dip bestaat er ook een cul-de-sac en de kliff. Het boekt leert je om deze te herkennen en op tijd te stoppen. Want succes komt niet vanzelf aanwaaien, daar moet je voor werken. Te veel mensen werken aan de verkeerde projecten en zouden eigenlijk moeten stoppen. Naast het herkennen van een dip is het ook noodzakelijk om een stopstrategie te hebben (exit-strategy). Stoppen door korte termijn beslissingen in een dip is niet goed, het is zonde van je tijd en zonde van het geld. Je kunt beter van te voren bedenken dat je moet stoppen, ken daarom de dips. Bedenk een strategie over de dipaanpak, i.p.v. tactische wijzigingen op het laatste moment. Geen wereldschokkend nieuws, maar wel een motiverend ondernemersboek.

Erg Amerikaans het constante: je moet de beste van de wereld zijn is op den duur een beetje vermoeiend. Als dit boek je al nieuwe inzichten geeft, had het dat in drie pagina's kunnen doen. In plaats daarvan blijft de schrijver het zelfde verhaal 100 pagina's lang op telkens een iets andere manier herhalen.

Gewicht
0,192 Kg

Uit jaar:
2007

Uitvoering:
Hardcover

Omslagbeeld:
Daniel Lagin

Tekeningen van:
Hugh Macleod

Vertaald door:
Jos Reijnders

Oorsponkelijke titel
The Dip

Aantal pagina's
95 excl De Beste van de Wereld?

NUR/NUGI
770

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss