Via partner

De kracht van storytelling waarom sommige verhalen aanslaan en andere niet , Carmine Gallo

Artikelnummer: 9789047009160
Artikel 4 van 12
€ 9,00

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

De kracht van storytelling 1e druk is een boek van Carmine Gallo uitgegeven bij Business Contact. ISBN 9789047009160

Het geheim achter vrijwel alle successen is een krachtig verhaal! The New York Times noemde storytelling daarom 'een strategisch wapen met onvoorstelbare kracht'. In 'De kracht van storytelling' beschrijft Carmine Gallo hoe je overtuigende en inspirerende verhalen vertelt die ook jou zullen helpen je doel te bereiken. Hij onthult de magische ingrediënten die ervoor zorgen dat je verhaal onweerstaanbaar wordt en anderen inspireert of overtuigt. Of je nu iets gaat verkopen, een volle zaal wilt boeien of een team moet motiveren, met een goed verhaal maak je het verschil. Gallo sprak vijftig succesvolle storytellers - onder wie Richard Branson, Warren Buffett, Elon Musk en Sheryl Sandberg en de genieën achter iconische merken als Starbucks en Pixar - en deelt hun waardevolle inzichten en adviezen. Ons brein is gebouwd voor verhalen en daarom las Gallo talloze onderzoeken om te achterhalen wat de wetenschap ons leert over het creëren van een krachtige boodschap. Storytelling zet verandering in gang en is daarmee een onmisbare vaardigheid in een tijd waarin verandering het nieuwe normaal is.

MENINGEN: Waarom slaan sommige verhalen aan en andere niet?
Daar gaat het over in dit boek van Carmine Gallo. Bestseller auteur van ondermeer Spreek als Ted en Masterclass Steve Jobs. In dit boek beschrijft hij hoe je overtuigende en inspirerende verhalen vertelt die je helpen om je doel te bereiken. En dat doet hij aan de hand van zeer aansprekende voorbeelden. Zo worden de verhalen van Richard Branson (Virgin), Elon Musk (Tesla en PayPal), Gary Vaynerchuk (Wine Library TV), Pete Frates (De man die de reden was voor de ICE Bucket Challenge), Ken Robinson (Legendarische TED Talk: Do Schools Kill Creativity) en Winston Churchill gebruikt om duidelijk te maken waar het daadwerkelijk om gaat: Geweldige Storytellers worden niet geboren. Ze worden gemaakt! In totaal worden meer dan 50 (!) voorbeelden beschreven.
Eenduidige, heldere opmaak
Het boek bestaat uit vijf delen en een conclusie. Ieder deel bevat een aantal hoofdstukken met aansprekende voorbeelden. Elk hoofdstuk is opgebouwd in drie delen: Als eerste het verhaal van de Storyteller zelf. Deel twee beschrijft de middelen die zijn ingezet: het gereedschap van de Storyteller. En als derde deel het geheim van de Storyteller.
“Een van de belangrijkste ontdekkingen in dit boek is het feit dat de meeste grote verhalenvertellers problemen hebben gekend in hun leven en dat zij die tegenspoed hebben weten om te vormen tot een overwinning”
Boodschap
Wat duidelijk wordt bij het lezen van dit boek is dat het vertellen van een goed verhaal ontzettend belangrijk is om je boodschap over te brengen. Presentaties met veel woorden en cijfers werken niet. Foto’s die een verhaal vertellen, ondersteund met een goed verhaal van de presentator, wél. Of het daar bij gaat om een pitch, het overbrengen van een idee, of een voorlichting maakt niet uit.  En de belangrijkste boodschap heb ik al geschreven: Je wordt niet geboren als een Storyteller. Je moet er heel erg hard voor werken. 
Meegemaakt
Wat verder blijkt uit de beschreven verhalen is dat veel van de goede Storytellers iets hebben meegemaakt in hun leven wat er voor gezorgd heeft dat zij anders zijn gaan kijken naar hun toekomst en hoe zij het verhaal vertellen. Richard Branson heeft dyslexie en kon tot zijn 8e jaar niet goed lezen. Steve Jobs heeft geen prettige jeugd gehad en het verhaal van Oprah Winfrey is meer dan bekend. Allen hebben hun ervaringen meegenomen en gebruiken deze in hun verhalen, pitches en presentaties.
“Inspirerende Storytellers doordrenken hun werkzaamheden van betekenis die veel verder gaat dan een naam of een product. De taak van Howard Schulz, CEO van Starbucks, is niet koffie verkopen, maar mensen bedienen. Steve Jobs bouwde geen computers. Hij verrijkte levens. Richard Branson verkoopt geen stoelen in vliegtuigen. Hij brengt de klankervaring op een hoger niveau. En Oprah Winfrey is geen talkshowhost. Zij maakt mensen bewust.”
Een klassieke story heeft een aantal min of meer standaard regels. Er is een held, een schurk en er zijn gebeurtenissen. Tegenslagen moeten overwonnen worden. Ook dit zie je vaak terug in de verhalen van de succesvolle Storytellers. Daarnaast een uitspraak van Sir Ken Robinson: Als ze lachen, dan luisteren ze. Zeer interessant om te bekijken hoe hij dit toepast tijdens een TED talk. Onderwerp: Scholen doden de creativiteit. Met ruim 38 miljoen (!) views, een van de succesvolste TED talk ooit!!
“Met een goed verhaal kun je een idee over het voetlicht brengen. Een goed verhaal informeert, amuseert, inspireert en zal uiteindelijk onze collectieve verbeelding aanwakkeren. Vertel daarom goede verhalen.”
Must read
Een absolute aanrader! Boeiend en helder beschreven vol aansprekende voorbeelden. Goede tips. Kortom: een zeer geslaagde uitgave. Als  je meer wilt weten hoe het komt dat bepaalde storytellers zo’n succes hebben en je  jezelf verder wilt ontwikkelen, is dit boek zeer de moeite waard!

Fijn leesbaar boekje over verhalen vertellen. Verhalen worden geanalyseerd en het patroon van de meeste verhalen wordt uitgelegd. Ook nog handige verteltips op een rijtje.

Carmine Gallo laat met veel voorbeelden zien hoe je met verhalen meer overtuigend over kunt komen.

Lekker geschreven inspirerend en pakkend

Dit boek geeft je in dat de mensen die het goed gedaan hebben, Mandela, steve jobs de kracht hadden om verhalen te vertellen.Maar dit is gewoon te leren. dus lees dit boek en je zult zien dat het niet zo moeilijk is.

Gewicht
0,409 Kg

Uit jaar:
2016

Uitvoering:
Paperback

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Maedium

Auteursfoto (Portretfoto):
Luca Sartoni

Typografie (Boekverzorging):
Elgraphic bv, Vlaardingen

Vertaald door:
Tosca Weijers/Hipproductions

Oorsponkelijke titel
The Storyteller's Secret

Aantal pagina's
366 inc. Register+Noten

NUR/NUGI
810

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss