Via partner

De Merkwaardige Psychologie Van Een Wijndrinker , Ap Dijksterhuis

Artikelnummer: 9789035136809
Artikel 15 van 129
€ 14,00

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

De merkwaardige psychologie van een wijndrinker is een boek over wijn, over Frankrijk, maar vooral over de psychologie van een passie of hobby die (bij vlagen) uit de hand dreigt te lopen. Het boek houdt iedereen met een passie een psychologische (lach)spiegel voor. Hoe genieten we? Hoe werkt bewondering? Hoe belangrijk is voorpret? Wat tekent het fanatisme van een echte hobby? Wat gebeurt er met ons als we iets heel erg missen? Hoe reduceren we onze schuldgevoelens als we weer eens een volstrekt onverantwoorde uitgave hebben gedaan?
Met veel vaart, humor en zelfspot beschrijft Ap Dijksterhuis zijn met wijn doordrenkte reizen, waarbij hij regelmatig psychologische verdieping zoekt. Het frivole boek kan gelezen worden zowel op een donkere novemberavond als op een zonnig Zuid-Europees terras. Maar het is wel aan te raden er een goed glas wijn bij te drinken.

Ap Dijksterhuis (1968) is een van de invloedrijkste psychologen van Nederland. Hij is hoogleraar psychologie van het onbewuste aan de Radboud Universiteit Nijmegen en een van de redacteuren van het gezaghebbende wetenschappelijke tijdschrift Science. Hij won vele prijzen, waaronder de Early Career Award van de American Psychological Association. Van zijn boek Het slimme onbewuste zijn inmiddels 75.000 exemplaren verkocht.

MENINGEN:Ap Dijksterhuis beschrijft in dit boek zijn wijnreizen door de bril van een psycholoog (wat hij zelf is). Zijn wijnreizen leiden hem naar Australië, Papoea, Indonesië maar vooral naar Frankrijk. Het boek is hoofdzakelijk een persoonlijk verslag van zijn wijnreizen. Het is daarom jammer dat hij niet vaker iets dieper in gaat op algemene verklaringen waarom mensen een bepaalde hobby of passie hebben of hoe het komt dat sommige mensen van wijn houden en andere niet. Het boekje blijft daardoor oppervlakkig, maar het leest wel lekker weg.

Dit boek gaat veel meer over wijn en de persoonlijke wijnreizen van de schrijver dan over psychologie. Als je na het lezen van Het slimme onbewuste zin had in nog zo'n boek kan je deze overslaan (tenzij je dus wijnliefhebber bent). Het boek leest wel lekker weg en raakt zo nu en dan wat onderwerpen die over hobby en passie gaan.

Gewicht
0,314 Kg

Uit jaar:
2011-2012

Uitvoering:
Paperback

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Bart van den Tooren

Auteursfoto (Portretfoto):
Brian Smeulders

Aantal pagina's
237

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss