Via partner

Bijbel in gewone taal Huisbijbel , Diverse auteurs

Artikelnummer: 9789089120403
Artikel 7 van 22
€ 20,00 (inclusief btw)

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

De Bijbel in Gewone Taal is een vertaling van de Bijbel in duidelijke taal. Deze vertaling maakt de Bijbel voor iedereen begrijpelijk. Het gebruik van gewone taal brengt de tekst dichtbij. Zo kan iedereen ervaren wat de Bijbel mensen nu te zeggen heeft.

De Bijbel in Gewone Taal is een nieuwe vertaling van de Bijbel vanuit de grondteksten, gemaakt door het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG). Voor iedereen die behoefte heeft aan een duidelijke en toegankelijke Bijbel.

MENINGEN: Daarnaast een mooie vertaling. Begin de Bijbel hierdoor steeds beter te begrijpen.

Deze versie heeft een zeer leesbare lettergrote. Erg fijn om te lezen.

Ik was blij verrast door de toegangelijkheid van deze vertaling. Hij heeft wel wat meer woorden nodig en is meer expliciet in zijn üitleg" Dit isook meteen een beperking, omdat hier een stuk exegese inzit waarover je van mening kunt verschillen. Prima bruikbaar, maar wel goed vergelijken met andere vertalingen b.v. de ESV of NBV

Lekker toegankelijk en makkelijk leesbaar. Heerlijk om deze naast andere vertalingen te lezen.

Taal mag nooit een belemmering zijn om kennis te kunnen nemen van het Woord van God. Daarom was het in vroeger tijd zo kwalijk (vanuit protestantse ogen gezien) dat de gewone man in de kerk het Goddelijke Woord in het Latijn, dat men niet beheerste, verkondigd kreeg. En daarom is het kwalijk wanneer er geen Bijbel voor handen is die in het Nederlands van nu het evangelie voor een ieder ontsluit. De Bijbel in Gewone Taal vult die leemte en dat is prijzenswaardig. Over vertaalwijzen zal altijd discussie blijven ontstaan, maar het project had een prachtige doelstelling, heeft een goed leesbare Bijbeluitgave opgeleverd en heel veel positieve reacties van al dan niet gelovigen die eindelijk begrijpen wat er nu eigenlijk staat. Daarmee is de missie van het Nederlands Bijbelgenootschap mijns inziens ruimschoots geslaagd!

Vandaag deze luxe editie van de BGT bijbel ontvangen. Ik had al de kort en krachtig dwarsligger en de mini uitgaven Matteus en Lucas van BGT. Positief is de leesbaarheid doordat hij iets groter is dan de standaard bijbels van 12x18 en de hedendaagse vertaling. Wat ik persoonlijk jammer vindt is dat sommige passages kracht missen door deze vertaling (bijv. psalm 23 en 91 en Matt: 6 7-13) en dat er geen kaarten in deze bijbel staan. De uitleg van Bijbelse woorden verdeeld over de voor- en achterkant hadden ze voor mij uit deze Bijbel kunnen laten, omdat deze incompleet zijn. Het eerste woord is bijv. afgod en dit zou goden van andere volken zijn, maar dit zijn alle dingen die voor jou eerder komen dan God, denk bijvoorbeeld maar eens aan; geld, sex ,macht en status. Zondigen betekent een zonde doen ???? Wat dan wel weer goed is, is de leeswijzer en de thema's achterin deze bijbel. Ondanks deze punten van kritiek, heb ik deze Bijbel wel met goed beoordeeld omdat hij je wel aanzet tot het lezen van Gods woord.

Gewicht
1,104 Kg

Uit jaar:
2014

Uitvoering:
Hardcover

Uitgever(Label):
Royal Jongbloed, Heerenveen

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
IDD Concept Communicatie Creatie

Vormgeving (Lay-out, Opmaak):
2K/DENMARK, Aarhus (Ontwerp Lay-out: Jannie de Groot, Hilversum)

Aantal pagina's
2000

NUR/NUGI
701 Bijbels

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss