Via partner

Creatief denken slimme technieken om problemen op te lossen , Edward de Bono

Artikelnummer: 9789047002833
Artikel 1 van 14
€ 6,00 (inclusief btw)

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

Slimme technieken om problemen op te lossen

Van de hand van Edward de Bono, bestsellerauteur van onder meer Zes denkende hoofddeksels en Gym voor je geest, is er nu het allesoverkoepelende magnum opus: Creatief denken. Met dit boek wil hij ons aanzetten ons denken te vernieuwen.

Veel conflicten en problemen – van honger en oorlog tot onze eigen problemen thuis en op het werk – blijven onopgelost. Niet omdat ze niet op te lossen zijn, maar doordat we ze al jaren- of eeuwenlang op dezelfde manier bekijken. We kunnen de oplossing eenvoudigweg nog niet bedenken. De Bono beschrijft in Creatief denken de ontwikkeling van ons denken, legt uit hoe ons brein werkt en reikt ons vervolgens simpele, praktische en effectieve technieken aan om creatief te denken. Enkele van deze technieken zijn bekend uit zijn vorige boeken, zoals het lateraal denken en de zes denkende hoofddeksels, andere zijn nieuw ontwikkeld.

Met Creatief denken leggen we de denklat een stuk hoger en leren we slimmer denken, waardoor we – zowel op persoonlijk als op zakelijk niveau – problemen creatiever oplossen en succesvoller worden.

MENINGEN: Basiswerk over creatief denken

De Bono is natuurlijk een autoriteit op zijn gebied. Maar misschien beseft hij dat van zichzelf wat te veel. In dit boek brengt hij een behoorlijke nijdige kritiek op het wetenschappelijke denken, die misschien wel terecht is, maar jammer genoeg gepaard gaat met een grote dosis zelfverheerlijking, die erg Amerikaans aandoet (al is hij zelf geen Amerikaan). Weinig nieuwe ideeën in het boek, as je op zoek bent naar achtergrond of diepgang over zijn meest bekende tools vind je ze hier niet. En over praktische direct toepasbare creatieve technieken zijn er andere en betere boeken.

Het was zeker een aanrader. Zo uitgelezen

Gewicht
0,29 Kg

Uit jaar:
2009

Uitvoering:
Paperback

Uitgever(Label):
Business Contact, Amsterdam

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Studio Jan de Boer bNO

Typografie (Boekverzorging):
LINE UP boek en media bv

Vertaald door:
Tijmen Roozenboom (www.roozenboom.biz)

Oorsponkelijke titel
Think! Before It's Too Late

Aantal pagina's
207

NUR/NUGI
765 Creatief denken+780 Economie en bedrijf algemeen

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss