Via partner

Dinosauriër of krokodil de toekomst van managen, organiseren en samenwerken , Tony de Bree

Artikelnummer: 9789023252290
Artikel 1 van 3
€ 8,00 (inclusief btw)

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

Wat is de impact van ICT op managen en organiseren? Hoe kies je de beste aanpak voor het tijdig veranderen van je organisatie? Hoe meet je waardecreatie met een digitaal sociaal kapitaal meetsysteem? Wat leert gedragseconomie ons over de klant? Welke manieren zijn er om van “baas centraal” naar “klant centraal” te veranderen? Is er eigenlijk nog wel een toekomst voor ons bedrijf in deze sector? What’s next?

Op deze vragen geeft 'Dinosauriër of krokodil' een antwoord. Aan de hand van concrete voorbeelden en cases laat Tony de Bree zien wat de impact van veranderingen in de ICT is op de economie, bedrijfstakken, management, organisaties en samenwerken.

Hij laat zien hoe innovatieve digitale marktleiders succesvol gebruik maken van nieuwe ICT, van kennis en ervaring in zakelijke online netwerken, van ecosystemen van bedrijven en wat bestaande organisaties kunnen leren van flexibele en snelle nieuwkomers in deze digitale wereld.

Een wereld die vraagt om een radicaal andere manier van managen en organiseren, om nieuwe benaderingen en om nieuwe hulpmiddelen. Alleen dan zullen de dinosauriërs een kans maken om, net als krokodillen, de voortrazende disruptive change te overleven.

'Dinosauriër of krokodil' is bedoeld voor managers, ondernemers, digitale strategen, verandermanagers, business controllers, accountants en HR-professionals.

Nog nooit was de noodzaak voor grote traditionele organisaties om tijdig te veranderen zo groot als nu. Door de ontwikkeling van het mobiele internet en nieuwe ICT stellen klanten, investeerders en leveranciers andere eisen dan vroeger. Grenzen tussen bedrijfstakken verdwijnen en traditionele business modellen worden weggevaagd. Dat vraagt nogal wat van managers, digitale strategen, financieel managers en HR professionals. In Dinosauriër of krokodil beschrijft Tony de Bree de impact van ICT op traditioneel managen, organiseren en samenwerken. Hij laat zien hoe nieuwe flexibele, platte en wendbare organisaties als Google, Amazon, PayPal en start-ups als KNAB succes hebben in deze digitale kenniseconomie met hun eigen digitale strategie. Ze hebben het juiste profiel, de juiste cultuur en beschikken over top ICT. Hun managers en medewerkers werken vanuit een flexibele en open houding. Zo maken ze optimaal gebruik van hun omgeving, nieuwe ICT en van sociale netwerken. Hij laat ook zien hoe online netwerken van zzp'ers succesvol wereldwijd opereren als alternatief voor traditioneel organiseren. Tijdig veranderen begint met een snelle omgevingsanalyse en een grondige analyse van de organisatie ('het ziektebeeld' zoals de Bree het noemt). Vervolgens is het zaak om op basis van die analyses snel de meest effectieve veranderstrategie te kiezen. Aan de hand van voorbeelden en cases reikt De Bree hiervoor diverse praktische handvatten aan. Hij maakt daarbij gebruik van de laatste inzichten in digitale strategie, organisatie- en gedragseconomie, innovatieve sociaal kapitaal prestatiemeetsystemen en big data. De Bree laat zien hoe je als organisatie tijdig kunt inspelen op snel veranderende wensen en behoeften van je klanten en op steeds meer nieuwe online concurrenten . Overleven in de digitale kenniseconomie vraagt om radicaal andere manieren van managen, organiseren en samenwerken met nieuwe hulpmiddelen. Alleen dan zullen de dinosauriërs, de traditionele grote organisaties, erin slagen om zich op tijd net als krokodillen aan te passen aan de disruptive change en succesvol te zijn....of anders uit te sterven. Dinosauriër of krokodil is bedoeld voor managers, ondernemers, digitale strategen, verandermanagers, business controllers, accountants en HR-professionals. Voorbeelden van organisaties die de revue passeren: Tony's loodgieter, voetbalhooligans, Google, Microsoft, Facebook, Twitter, IBM, Netflix, Apple, Cisco, KPN, de Belastingdienst, het Vissersgilde, Finext, Skype, Vine, IKEA, ABN Amro, ING, RABO, KNAB, PayPal, Triodos, ASN & Alex.

MENINGEN: Recensie “Dinosauriër of krokodil – de toekomst van managen, organiseren en samenwerken- ” van Tony de Bree.
Ondergetekende houdt soms een hartstochtelijk pleidooi om “Boekenlijsten weg te gooien” en is soms van mening dat een bepaald boek absoluut niet mag ontbreken op een boekenlijst. Dat gaat zeker op voor het boek “Dinosauriër of krokodil”!
Op de achterflap staat dat het boek bedoeld is voor managers, ondernemers, digitale strategen, verandermanagers, business controllers, accountants en HR professionals. Naast de hierboven genoemde doelgroep (studenten) zou ik er aan toe willen voegen: Bestuurders, toezichthouders en mensen die zich bezig houden met R&D en Innovatie en – last but not least - starters.
“ We zitten in een verandering van tijdperk, geen tijdperk van verandering”, om met Professor Jan Rotmans te spreken. Daar sluit het boek naadloos bij aan. De Bree is er in geslaagd een antwoord te geven op een aantal actuele vragen als:
• Wat is de impact van ICT op managen en organiseren?
• Hoe kies je de beste aanpak voor het tijdig veranderen van je organisatie?
• Hoe meet je waarde creatie met een digitaal sociaal kapitaal meetsysteem?
• Wat leert gedragseconomie ons over de klant?
• Welke manieren zijn er om van “Baas centraal”naar “Klant centraal” te veranderen”?
• Is er eigenlijk nog wel toekomst voor ons bedrijf in deze sector?
• What’s next?
Als dit boek een scriptie was, zou ik schrijven “Met genoegen gelezen en cum laude geslaagd”. Al zou je alleen maar de 35 inspirerende voorbeelden lezen, dan is het boek zijn geld al meer dan waard.
Ik heb met toenemende bewondering genoten van het boek en ben ook diep onder de indruk van de wijze waarop de schrijver zelf gestalte geeft aan een aantal business modellen en zijn betrokkenheid bij start-ups.
De voorbeelden zetten je aan het denken en kunnen ook dienen als basis voor discussies of een brainstorm over nieuwe producten en diensten.
Ondergetekende heeft met extra aandacht het hoofdstuk “van baas centraal naar klant centraal” gelezen. Actueel, naadloos aansluitend bij de huidige trends en in veel bedrijven en / of organisaties een MUST READ.
Het boek sluit af met “Het is aan u te beslissen of u rustig blijft zitten of dat u in actie komt….voor het te laat is”. Die zorg deel ik. De hierboven genoemde Rotmans schreef: “Het oog van de orkaan”. Veel professionals zijn zo bezig met de waan van de dag (en het halen van hun targets) dat ze niet op de hoogte zijn van de trends en ontwikkelingen. Mijn advies is dan ook. Stop daar nu tijd in. Het lezen en vooral ook het gebruiken van het boek “Dinosauriër of krokodil. – de toekomst van managen, organiseren en samenwerken-” kan het verschil betekenen tussen “Een baan bij een bank of thuis op de bank”.
Van harte aanbevolen!

Tony geeft glashelder aan wat de impact is van nieuwe technologie, open kennisdeling en platte organisaties: bedrijven worden wendbaar, vinden open samenwerkingen en kunnen markten in één klap rigoureus veranderen. Het is aan bedrijven de keus: blijven zitten waar ik zit en het lot van de dino's tegemoet gaan, of in actie komen en als krokodil ook de volgende etappe in de evolutie doorstaan. Tony geeft verschillende alternatieve paden die bedrijven kunnen kiezen om zich voor te bereiden op de eisen van deze nieuwe tijd. Stil zitten en niets doen is er één, maar wel een met een gewisse uitkomst.

Gewicht
0,45 Kg

Uit jaar:
2014

Uitvoering:
Paperback

Uitgever(Label):
Koninklijke Van Gorcum, Assen

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Voltage, Nijmegen

Vormgeving (Lay-out, Opmaak):
Grafische verzorging: Imago Mediabuilders, Amersfoort

Aantal pagina's
198

NUR/NUGI
801 Management algemeen

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss