Via partner

Organiseren van communities Identificeren, verbinden en faciliteren , Peter Staal

Artikelnummer: 9789463191982
Artikel 2 van 2
€ 21,00 (inclusief btw)

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

Dankzij nieuwe media hebben mensen nieuwe mogelijkheden voor inspraak, zelforganisatie en zelfexpressie. Van organisaties vereist dit een nieuwe visie op communicatie en samenwerking. Sinds 2006 zijn organisaties in Nederland gaan investeren in online communicatyplatformen. Een communityplatform is een plek voor klanten, stakeholders of medewerkers om met elkaar en de organisatie in contact te komen en te blijven.

Als gevolg daarvaan biedt de community als organisatievorm een mooie kans voor bedrijven om digitaal te transformeren. In dit boek komen organisaties zoals KPN, RTL, Shell, Philips, zorginstellingen en meedere gemeenten aan het woord, die de kans hebben gegrepen/ De auteurs nemen de lezer in zestien hoofdstukken mee in het hoe en het waarom van communities - waarbij modellen, citaten, praktische tips en een toekomstvisie voor de rol van communities voor bedrijven elkaar afwisselen.

Sinds 2006 investeren Nederlandse organisaties in online communityplatformen, een plek voor klanten, medewerkers en belanghebbenden om met elkaar en de organisatie in contact te komen en te blijven. De opkomst van online (social) media en communityplatformen brengt nieuw gedrag met zich mee. Van organisaties vergt dit een nieuwe visie op communicatie en een grotere flexibiliteit en creativiteit. Kennis over dit vakgebied is schaars. Alhoewel de meest succesvolle communities vaak zijn opgestart door vrijwilligers, bieden ze juist voor organisaties een interessante kans om digitaal te transformeren. Voor de totstandkoming van dit boek hebben de auteurs tientallen organisaties zoals KPN, RTL, Rijkswaterstaat en meerdere gemeentes en ministeries geïnterviewd om de theorie zo goed mogelijk te kunnen vertalen naar de praktijk. Het boek neemt de lezer in twaalf hoofdstukken mee in het hoe en waarom van communities waarin theoretische modellen, quotes, praktische tips en een toekomstvisie voor de rol van communities voor bedrijven elkaar afwisselen. Peter Staal helpt organisaties bij het implementeren van online communities en community management. Zijn hart gaat sneller kloppen van organisaties die efficiënter samen willen werken en beter kennis willen delen door gebruik van online communities. Na haar studie psychologie, startte Kirsten Wagenaar in 2008 als een van de eerste communitymanagers van Nederland. Na enkele jaren als zelfstandig ondernemer diverse organisatie zoals Consumentenbond, PGGM, Eneco en diverse gemeentes te hebben ondersteund bij het positioneren, ontwikkelen en beheren van (online) communities, richtte zij begin 2017, samen met Peter Staal, het community consultancy bureau Bind op. Kirsten geeft sinds 2012 regelmatig trainingen, inspiratiesessies en lezingen. Ook vlogt zij over communitymanagement.

MENINGEN: Een must read voor wie overweegt om een community op te zetten. Leest vlot, biedt goede inzichten, geïllustreerd met relevante praktijkvoorbeelden.

Gewicht
0,607 Kg

Uit jaar:
2019

Uitvoering:
Hardcover

Uitgever(Label):
Scriptum

Aantal pagina's
255 incl. Noten

NUR/NUGI
801 Management algemeen

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss