Via partner

Good to great waarom sommige bedrijven een sprong vooruit maken... en andere niet , Jim Collins

Artikelnummer: 9789047093848
Artikel 40 van 42
€ 11,00 (inclusief btw)

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

In bijna alle managementliteratuur aangehaald als het meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende boek over organisatieontwikkeling van de afgelopen decennia.

Jim Collins heeft met 'Good to Great' een wereldwijde bestseller geschreven waarvan inmiddels al meer dan een miljoen exemplaren zijn verkocht. Dit boek wordt in bijna alle managementliteratuur aangehaald als de meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende studie aangaande organisatieontwikkeling van de afgelopen decennia. Nu is er eindelijk de Nederlandstalige editie.

Uit een langdurig onderzoek van honderden Fortune 500-bedrijven kwamen elf bedrijven naar voren die in een periode van vijftien jaar explosief groeiden: een tijdlang presteerden ze even 'good' als hun concurrenten in dezelfde branche, maar plotseling accelereerden ze en werden 'great'. Wat onderscheidt deze succesvolle bedrijven nu van hun concurrenten en wat kunnen anderen daarvan leren? Collins heeft zijn inzichten in een aantal principes geformuleerd. Het zijn tijdloze factoren voor succes gebleken - geen hypes.Voor al deze bedrijven geldt: 1. het leiderschap bevindt zich op niveau 5 (dienstbaar); 2. ze werven de juiste mensen; 3. ze zien de harde feiten onder ogen, maar blijven vertrouwen op succes; 4. ze vinden een antwoord op drie afbakeningsvragen: wat kunt u het best, waar gelooft u 't meest in en wat is cruciaal voor uw economisch voortbestaan?;5 ze zorgen voor een gedisciplineerde organisatiecultuur;
6 ze hechten groot belang aan technologie, maar zijn daarin selectief;
7 ze werken gestaag en volhardend, zonder revolutionaire doorbraken. 'Dit zorgvuldig onderbouwde en vaardig geschreven boek ontzenuwt veel hypes, van de super-ceo en het wonder van de IT tot de fusie-en-acquisitiemanie. Je zult er als middenmoter niet competent van worden, maar wel kan competentie erdoor uitgroeien tot excellentie.' - Peter Drucker
'Een voortreffelijk boek, zeker in een tijd waarin de economie door haar geringe groeiperspectieven om meer nuchterheid vraagt.' -- Prof.dr. J. Strikwerda

Jim Collins werkte aan de Stanford University Graduate School of Business, maar heeft nu zijn eigen managementonderzoekscentrum. Hij schreef eerder een andere klassieker, Built to Last (met Jeffrey Porras).

MENINGEN: Goed en leuk boek om te lezen, eens begonnen met het boek te lezen, maakte ik zelfs tijd om verder te lezen.
De inhoud is duidelijk en vlot opbouwend naar het einde. Ook deed het me stilstaan bij mezelf en over dingen nadenken die eventueel toepasbaar zijn in mijn leven.
Een aanrader voor wie zich wil verdiepen in management

Het boek is in eenvoudige taal geschreven en voor iedereen begrijpbaar. Het vertelt hoe je het verschil kan maken als onderneming mooi ingekaderd via duidelijke cases.

in de voorbereiding van het opbouwen van mijn eigen bedrijf heb ik 9 vrienden gevraagd om feedback te geven op mijn (ondernemers)plan. en ik kreeg van 9 verschillende kanten feedback,ik dacht dat ik alles wel had belicht todat ik het boek las van Jim Collins waarin ik er achter kwam dat we 1 facet waren ze vergeten en dat was: Wat is je droom. Op een hele heldere manier wordt uitgelegd hoe topondernemingen kunnen excelleren maar ik denk dat als je een eigen bedrijf wil starten ook gebruik kunt maken van deze gedachten en ideeën die in dit boek praktisch worden omschreven

Jim Collins en zijn G2G-team hebben onderzocht hoe bedrijven (maar zij verwachten hetzelfde bij niet-commerciele instellingen) van goed naar excellent komen.
Op een meeslepende wijze beschrijft hij het onderzoek, laat steeds meer zien en beschrijft op heldere wijze de conclusies, maar ook het proces in het onderzoeksteam.
Omdat de bedrijven bekend zijn (o.a. Gillette) spreekt het nog meer tot de verbeelding.
Dit boek is er 1 van de weinig waarvoor ik me tijd gegund heb.
Een echte aanrader.

Ook al zit je niet zelf in een managementfunctie is dit boek zeer de moeite waard om tóch eens te lezen. Het is een makkelijk leesbaar boek, dus je gaat er snel doorheen. Automatisch zet je de informatie uit het boek af tegen de organisatie waar je werkt. Het busprincipe, niveau 5 leiderschap en de spiegel en het raam zijn absoluut aandachtspunten waar iedere organisatie naar moet kijken. Ik zeg niet dat je het boek 1 op 1 moet inpassen in je organisatie, maar de kern en de principes zijn zeker de moeite waard om te overdenken!

Gewicht
0,529 Kg

Uit jaar:
2004-2012

Uitvoering:
Paperback

Uitgever(Label):
Business Contact, Amsterdam

Uitgever(Label)(voor België):
Business Contact, Antwerpen

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Studio Jan de Boer BNO

Typografie (Boekverzorging):
LINE UP tekstprodukties, Groningen

Vertaald door:
Ypie Veenstra (Bureau Heyendaal)

Oorsponkelijke titel
Good to great. Why some companies make the leap... and others don't

Aantal pagina's
284

NUR/NUGI
801 Management algemeen

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss