Via partner

Hoe je goed gevonden wordt! profileer jezelf met social media , Tom Scholte

Artikelnummer: 9789089651242
Artikel 14 van 42
€ 3,00

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

Sommige mensen worden steeds weer gevraagd voor leuke projecten, opdrachten en banen. Toch zijn dat lang niet altijd de `beste mensen ... Hoe krijgen zij dat voor elkaar? Hoe zorg jij ervoor dat anderen jouw kwaliteiten écht leren kennen, jou waarderen en je aanbevelen, en dat ze jou vragen voor die leuke, uitdagende klussen waar jij goed in bent? Hoe je goed gevonden wordt legt aan de hand van talloze tips en voorbeelden uit hoe jij je zichtbaarheid, herkenbaarheid en toegevoegde waarde verhoogt met behulp van social media. Je leert jezelf te presenteren, wie je bent en wat je doet, via onder meer LinkedIn, Twitter en Facebook. Dat doe je op een manier die bij jou past, door te laten zien wie je bent: creatief, doelgericht, mensgericht, ... - Wat je al weet, kent en kunt staat centraal. Dit boek laat zien hoe je dat zichtbaar maakt. - Hoe wil je gevonden worden? Gebruik de handige hulpmiddelen om je eigen `zoekwoorden vast te stellen en te laten zien waar je goed in bent. - Hoe zet je social media in voor je persoonlijke profilering? Lees de talloze praktische tips voor het gebruik van LinkedIn, Twitter, Facebook en andere online middelen. Je bent al goed nu nog zorgen dat je goed gevonden wordt! Tom Scholte is ontwikkelmanager bij organisatie- en communicatiebureau Firma de Groot. Hij adviseert teams en organisaties bij hun positionering, ook via social media. Joris Coppes is commercieel directeur bij Astarte Sports. Hij begeleidt individuele sporters, nationale teams en bonden die zich online als merk willen presenteren.

MENINGEN: Dit boek heeft een andere insteek dan al die andere boeken over social media. Ik vind het echt een eyeopener.
Ik zelf gebruik al jaren linkedin, facebook en twitter. De profielen op die sites heb ik jaren geleden gemaakt, CVs geplaatst, fotos erbij en dergelijke. Best wel goed, dacht ik altijd. Maar ik had niet echt nagedacht of ik wel vindbaar ben, en daar gaat dit boek om.
Het heeft me geinspireerd om de profielen goed op te schonen, een nieuwe avatar te plaatsen die op alle sites hetzelfde is, nieuwe stukjes te schrijven met daarin verwerkt de zoekwoorden waarmee ik mezelf zou willen vinden en dergelijke.
Over een jaar haal ik het weer eens uit de kast, want dit is echt een leidraad om een keer per jaar grote schoonmaak te houden onder de sociale media waarop ik actief ben.

Een zeer praktisch boek of e-book met heldere uitleg aan de hand van aansprekende voorbeelden. Een echte aanrader voor wie beter gebruik wil maken van social media, ook een leuk boek om cadeau te geven!

Wie meer wil weten over het effectief inzetten van social media, kan kiezen uit vele titels. Dit boek heeft een eigen invalshoek: personal branding/persoonlijke profilering. Het legt aan de hand van vele tips en voorbeelden uit hoe de lezer zijn zichtbaarheid, herkenbaarheid en toegevoegde waarde kan verhogen m.b.v. social media. Het boek zit degelijk in elkaar (zowel theorie als praktijk) en oogt goed (eigentijdse typografie met steunkleur, geïllustreerd met o.a. screenshots). In de hoofdstukken 1+2 geven de auteurs hun visie over het gebruik van sociale media. Hoe die visie in praktijk kan worden gebracht wordt uitgelegd in hoofdstuk 3 t/m 7. Daarbij staan de auteurs stil bij de elementaire functionaliteiten van de meest populaire social media als Facebook, LinkedIn en Twitter, alsmede het crossmediaal gebruik daarvan. Hoewel het theoretische begin voldoende stof geeft tot nadenken, heeft de lezer nog het meeste baat bij het concrete tweede deel. Drs. H.H. Ahaus

Gewicht
0,356 Kg

Uit jaar:
2012

Uitvoering:
Paperback

Aantal pagina's
195

NUR/NUGI
801 Management algemeen

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss