Via partner

Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt , Dale Carnegie

Artikelnummer: 9789043029933
Artikel 15 van 42
€ 14,00 (inclusief btw)

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

How to Win Friends and Influence People verscheen voor het eerst in 1936. Deze wereldwijde bestseller is tijdloos en nog steeds zeer relevant. Het heeft al miljoenen mensen geholpen, zowel zakelijk als privé. Nu kun jij lezen hoe je het maximale uit jezelf haalt. Succes komt voornamelijk door het vermogen om ideeën te uiten, leiderschap te tonen en enthousiasme op te wekken bij anderen, aldus Dale Carnegie. Hij leert je drie technieken om met mensen om te gaan, zes manieren om jezelf geliefd te maken, twaalf stappen om mensen te overtuigen en negen manieren hoe je mensen kunt veranderen zonder ergernis op te wekken. Op praktische wijze en aan de hand van anekdotes leer je hoe je ervoor zorgt dat mensen zich gewaardeerd en belangrijk voelen.

Dale Carnegie was een Amerikaans schrijver, spreker en ontwikkelaar van beroemde cursussen in zelfverbetering, verkoop, bedrijfstraining en openbaar spreken.

MENINGEN: Heel interessant boek! Leuke voorbeelden, goed onderbouwd en vlot verteld. Ik ben anders naar vriendschappen, dialogen en vriendschappen gaan kijken. Mooie aanvulling op mijn opleiding psychologie want hoe je het beste met mensen om kan gaan, wordt ons eigenlijk nergens geleerd!
Het enige wat ik mis, maar misschien is het boek daar niet voor bestemd, is hoe je bijvoorbeeld dan het beste kan omgaan als iets je niet lekker zit. Grondbeginsel 1 gaat namelijk over niet bekritiseren van mensen maar als iets je erg stoort, wat doe je dan?

Ik heb dit boek al jaren als audiobook. Meerdere malen geluisterd. Ondanks dat het al voor het eerst is gepubliceerd in 1936 is het concept tijdloos. Ik heb het boek nu aangeschaft om bepaalde stukken makkelijk te kunnen nalezen. Maar ik heb het ook gekocht voor mijn kinderen opdat zij ook voordeel zullen hebben bij deze levenswijsheden.

Koop dit boek in de originele versie: Engels. Deze Nederlandse vertaling lijkt wel automatisch te zijn gedaan of is ten minste 70 jaar geleden voor het laatst vertaald. Archaisch taalgebruik, trage zinnen, feitelijk onleesbaar. Tijdens het lezen hoor je het engels - woord voor woord in het nederlands vertaald. Dus niet kopen, of gewoon in het Engels lezen.

Omdat ik na het lezen van de engelse versie ook de nederlandse versie wilde lezen ( leest toch makkelijker en de engelse versie wordt nogal eens 'slang' gebruikt ) kan ik melden dat ik helemaal blij wordt van dit boek ! Veel voorbeelden van praktijk-situaties waarin mensen zich realiseren dat hun benadering van medemensen niet werkt en dat zij, gebaseerd op de theorie in dit boek, een andere aanpak hebben gekozen die wel werkt.
Dit is een leesboek maar ook een naslagwerk, zeer leerzaam.

Persoonlijk begon ik dit boek te lezen omdat ik fan ben van Warren Buffet en hij dit boek publiekelijk heeft aangeraden.
Toen ik eenmaal in dit boek begon had ik eigenlijk redelijk lage verwachtingen en had ik niet echt iets wat me aanzetten tot het lezen van dit boek. Toen ben ik eigenlijk gewoon beginnen lezen uit verveling.
Echt waar dit boek zal ik mijn leven lang herinneren en zal ik nooit uitlenen. Het is een prachtig maar ook echt een prachtig boek. Het was in het begin voor mij allemaal een beetje simpel en typisch. Todat ik het trager en trager begon te lezen. Er kwamen meer situaties in die ik perfect herkende en waarin ik tot besef kwam dat ik hier meer aandacht moest aan besteden. Ik ben een redelijk jong persoon (19 jaar) en afgelopen jaren ben ik minder sociaal geworden, dit door de digitalisering en het gebruik van gsm en social media etc. Het heeft me doen inzien hoe ik weer tot mijn oude jeugd kon gaan en weer sociaal met een glimlach mensen kon aanspreken, mensen hun dag kon maken en tegelijkertijd enorm gelukkig kan worden van kleine dingen. Ik heb bepaalde delen van het boek toegepast zonder echt aan het boek te denken, maar voor me vooral niet in te houden om complimenten te geven of over andermans interesse te praten.
Mensen kwamen naar me toe en zijden letterlijk: "Wauw je ben echt een geweldige persoon!". Ik was totaal overdonderd en had zo'n situatie niet meer echt kunnen meemaken zonder dit boek. Heeft het mijn leven veranderd? Nee, het heeft mij enorm veel doen inzien en door andermans verhalen te lezen mij te herinneren aan mijn eigen verhalen en ervaringen. De corona quarantaine heeft niemand goed gedaan en daardoor is naar mijn mening dit boek zeker meer dan actueel! We vergeten soms de belangrijkste lessen die we ooit geleerd hebben in ons leven, maar dit boek zal me altijd aan deze lessen doen herinneren.
Normaal schrijf ik bijna nooit een review, maar bij dit boek kon ik het niet laten. Twijfel je? Koop het gewoon, het was voor mij zeker meer dan de moeite waard.

Gewicht
0,443 Kg

Uit jaar:
2013-2019

Uitvoering:
Paperback

Uitgever(Label):
Pearson

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Studio Pearson Benelux

Vormgeving (Lay-out, Opmaak):
Steven Boland/SBGO

Vertaald door:
Gerard Grasman (Bewerking: Barbara Stuart)

Oorsponkelijke titel
How to win friends and influence people

Aantal pagina's
298 excl. Ruimte voor aantekeningen

NUR/NUGI
801 Management algemeen

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss